JellyPages.com

Thursday, February 21, 2013

10 Nasihat Rasulullah Shallahu 'alaihi wassalam Kepada Putrinya Fatimah Az Zahra..

Bismillaahirrahmaanirrahiim,
 

1.Wahai Fatimah,sesungguhnya wanita yang membuat tepung untuk suami dan anak-anaknya ALLAH pasti akan menetapkan kebaikan baginya.dari setiap biji gandum itu akan melebur kejelekannya dan meningkatkan derajat wanita itu.

2.Wahai fatimah,sesungguhnya wanita yang berekringat ketika menumbuk tepung untuk suaminya dan anaknya ALLAH akan menjadian antara dirinya dengan neraka itu tujuh tabir pemisah..

3. wahai fatimah,tidak seorang yang meminyaki rambut anak-anaknya lalu menyisirkannya dan mencuci pakaiannya,maka ALLAH akan menetapkan pahala baginya seperti pahala memberi makan seribu orang kelaparan dan memberi pakaian seribu orang telanjang..

4.wahai fatimah,sesuengguhnya wanita yang membantu kebutuhan tetangganya makan ALLAH akan membantunya agar dapat minum di telaga Kautsar pada hari kiamat nanti..

5. Wahai fatimah,yang lebih utama dari seluruh keutamaan di atas adalah keridhaan suami terhadap istri,Andai kata suamimu tidak Ridha kepadamu,maka aku tidak akan mendoakanmu.ketahuilah wahai fatimah,kemarahan suami adalah kemurkaan ALLAH..

6. Wahai fatimah,pada saat seorang wanita mengandung maka malaikat memohonkan ampunan baginya dan ALLAH menetapkan baginya setiap hari seribu kebaikan serta melebur seribu kejelekan.ketika seorang wanita merasa sakit akan melahirkan maka ALLAH menetapkan pahala baginya sama dengan pahala pejuang di jalan ALLAH.Jika ia sudah melahirkan bayinya,maka bersihlah dosa-dosa seperti ketika ia dilahirkan dari kandungan ibunya. JIka seorang wanita meninggal ketika melahirkan maka ia tidak akan membawa dosa sedikitpun.di dalam kubur akan mendapat taman indah yang merupakan bagian dari surga.Dan ALLAH memberi pahala kepadanya sama dengan pahala seribu orang yang melaksanakan ibadah haji dan umrah dan seribu malaikat memohonkan ampunan baginya hingga hari kiamat.

7.Wahai fatimah,pada saat seorang istri melayani suaminya selama sehari semalam dengan rasa senang dan ikhlas,maka ALLAH akan mengampuni dosa-dosanya serta memakaikan pakaian yang serba hijau dan menetapkan baginya setiap rambut pada tubuhnya seribu kebaikan.Dan ALLAH juga akan memberikan kepadanya oahala seratus kali ibdah haji dan umrah.

8.Wahai fatimah,ketika seorang istri tersenyum di hadapan suaminya maka ALLAH akan memandangnya dengan pandangan penuh kasih sayang

9.Wahai fatimah,pada saat seorang istri membentangkan alas tidur untuk suaminya dengan rasa senang hati maka para malaikat yang memanggil dan langit menyeru kepada wanita agar menyaksikan pahala amalnya,dan ALLAH mengampuni dosa-dosa yang terdahulu dan yang akan datang..

10.Wahai fatimah,pada saat seorang wanita meminyaki kepala suaminya dan menyisirnya,meminyaki jenggot dan memotong kumisnya,serta memotong kukunya maka ALLAH akan memberi minum yang dikemas indah kepadanya yang didatangkan dari sungai-sungai surga.ALLAH akan mempermudah sakaratul mautnya dan menjadikan kuburnya bagian dari taman surga.ALLAH juga menetapkan baginya bebas dari siksa neraka dan dapat melintas shiratal-mustaqim dengan selamat..

Nikmat manakah yang akan kamu dustakan menjadi seorang wanita?,

No comments: